donderdag 1 september 2011

Een stokje

Bijna twee maanden geleden leerden mijn tante en oma me haken. Ze begonnen met de gewone steek. Het beviel me wel en zo heb ik een eerste kindersjaal gemaakt.
Bij een vriendin die ook aan het haken is geslagen zag ik een mooi babydekentje. Een steek die ik niet kende. Ik keek eens lief en vroeg of ze me die wou leren. Kindjes te samen en de mama's maar haken. Het was zo blijkbaar de stokjessteek. Op vakantie hadden we geen naaimachine mee maar wel wol en haakpennen. Jah, ik kan het niet laten om iets creatiefs te doen.
Op het einde van onze vakantie had ik sjaal voor mezelf,


Om de stokjes-steek niet te vergeten staat het op een filmpje. Zo hebben jullie er misschien ook iets aan.






5 opmerkingen:

  1. Pas maar op, sjaals haken is heeeeeeeeeeel verslavend..... (ik spreek uit ervaring)! Hij is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!! Ik ken nog wel een paar steken hoor, als je nog eens iets anders wil... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Daar zou ook graag nog eens mee beginnen, leren haken...denk dat het inderdaad wel heel verslavend kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooooooooooi, nog iets om te leren dus...Maar nieuwe dingen aanleren, dat is hier onze "core business" hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haken is verslavend! Ben er een paar maanden terug ook weer mee begonnen. Bloemen voor op mijn trouwjurk,etc. En een handtasje voor Yeva, maar dat heeft ze laten liggen in een bushokje in Amsterdam :( Er zijn 100en steken en mogelijkheden, haken en dan stof naaien aan een kant kan heel leuke dingen opleveren! Youtube of een goed haakboek leert je alles. Of bij Veritas kun je ook haakworkshops volgen, ik start daar met 'naaien voor beginners'. Juwelen, mandjes, vanalles kan je maken met haakwerk en handig dat je het overal kunt meenemen om verder te werken.

    BeantwoordenVerwijderen