zondag 31 juli 2011

topje

Eindelijk heb ik wat tijd gevonden om het topje af te werken. Het was een reeks van vier lessen in vormingplus die je kon volgen om een topje of t-shirt te maken. Je kon kiezen tussen drie verschillende modellen. Het is een New look patroon nummer 6838. De mijne was niet af omdat ik de laatste les niet aanwezig kon zijn. Ik heb ook wat afgewijkt van het patroon.
Het voor- en achterpand is met 8 cm verlengd om zo een stuk smock er tussen te kunnen steken. Ik heb zes rijen gesmockt  met telkens één cm ertussen.



De binnenkant werkt afgewerkt met witte rekbare voering.Het is belangrijk dat je rekbare voering neemt want anders kan je niet meer in je topje of moet je een rits plaatsen. Zoals je kan zien valt het bovenaan wat naar buiten wat wel jammer is. Als iemand mij daarbij kan helpen, laat maar weten!




De stof werd aangeschaft hier in Brussel en het is witte tricot met een blauw bolletje. Zalig om te dragen. Er ligt nog één geknipt in fel blauw.

5 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat ze bij vormingplus ook naailessen geven. Dat moet ik in de gaten houden. Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeg, dat ziet er toch wel mooi uit!

    Nu even wat anders: ik zie dat je van Brugge bent. Binnenkort wil ik eens naar Brugge. Heb je tips (winkels die anders zijn) om eens langs te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor ! vooral met die smockboord onderaan ... heel leuk gedaan.
    En mij lijkt het toch alleszins dat dat zo moet vallen aan de ruggzijde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! En eindelijk weer voor topjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan proberen een biaislintje rondom je halslijn te stikken; je kan bijv. van die tricot zelf een biais maken: gewoon rechte strook stof uitknippen en dan langs 2 kanten wat inplooien en een strijkje op geven.
    Leuk modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen