donderdag 16 juni 2011

Lene

Vorige maand was het metekindje van manlief jarig. Lene werd drie jaar!
De mama had al eens laten vallen dat ze de T-shirts of kleedjes in tricot wel leuk vond.
We gebruikten hetzelfde patroon als hier en verlengde het tot een kleedje.



De hals, mouwen en zoom werden afgewerkt met rode boordstof. Voor de zoom is de boordstof 5 cm breed (die je nog dubbel neemt) en 15 cm minder lang dan de lengte van je voorpand en achterpand samen. Zo is het kleedje onderaan wat smaller waardoor het mooier valt. Het stofje komt uit de vermiljoenshop.

Niet alleen de mama was enthousiast maar ook de jarige Lene!






Deze twee broches werden een tijd geleden afgegeven omdat de mama van Lene deze twee mooie mutsjes had gehaakt!

6 opmerkingen:

  1. Heeeeeeel gaaf jurkje!!!!
    Groetjes, Sacha (maarnietvangrijs.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjiek Vero! Ge kunt er wat van! Enne... die broches zijn ook superschattig. Ik geloof da'k hier straks nog een heel bestelling ga moeten doorgeven zeker? ;-) Doe zo voort!! Dikke kus x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je berichtje op mijn blog en superleuk dat je volger bent geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi! in een volgend leven ga ik opletten wanneer mijn moeder me uitleg geeft bij de naaimachine...

    BeantwoordenVerwijderen