zaterdag 16 april 2011

Eulen

Ja, we hebben een zwak voor de uilen, gelukkig de kinderen ook! Je kon ze hier en hier al eens zien.
Met het laatste stukje groene uilen kon ik nog net een T-shirt voor Kas maken. Naadtoeslag voor de zoom kon er niet meer uit en werd afgewerkt met boordstof zoals de hals en armsgaten. Het is een patroon uit de ottobre 3/2010 nummer 18 (stiff).


Voor Anna gebruikte ik hetzelfde patroon maar het werd verlengd tot een kleedje. De zoom werd eveneens afgewerkt met boordstof zodat het wat smaller is.


Zowel bij het T-shirt als het kleedje kwam er geen naaimachine aan te pas. Ik mocht haar overlock gebruiken. Wat een zalige machine die overlock en zo mooi dat je je naaisels kan afwerken. Ik wil ook zo'n machine :-). In een mum van tijd heb je twee afgewerkte stukken.


Ben je op zoek naar mooie boordstof dan moet je zeker eens binnen springen bij Verkempinck in Oostende. Ze hebben veel verschillende kleuren.
De uilenstof kan je hier nog aanschaffen! Ze hebben nog vele mooie tricot.
In de laatste ottobre staan er verschillende modellen om T-shirts te maken!

12 opmerkingen:

  1. OOOH ze zijn echt uberschattig en echt leuke kleertjes! Anna gelijkt echt sprekend op zus! amai! good job! GOGOGO :p xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Vero. Ze zijn om op te eten in hun uilentenue.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi! Ik ben alleen een beetje bang dat wit niet lang wit gaat blijven bij mijn twee charels...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig die kindjes van u! En schone uilenkleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo'n leuke T-schirt met die boordstof!!!!! Vind ik hééééééééééééél leuk ;-)!!
    Thumbs up voor ons veroke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. W(oehoe)! (Schitterend in uilentaal)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed nieuws op mijn blogje voor jou!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk! Die stofjes zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Veronique!

    Leuk gemaakt jong! Ik wist niet dat je zo'n dingen allemaal maakte, het ziet er wel héél mooi uit. En nu zie ik je kindjes eens, die trouwens superschattig zijn... :-)
    Dikke knuffel van mij & de kleine Jules xxx :-)

    BeantwoordenVerwijderen