vrijdag 5 november 2010

Zet je stempel op fimo!

Vorige maand heb ik in de Banier twee workshops gevolgd 'druk je stempel op fimo'. Het was een leuke ervaring. Kijk maar mee,











Hoe begin je daar nu aan:

*Kneed wat fimo tot dat hij zacht is. Rol uit met behulp van een roller tussen twee satéstokjes.
*Nu kan je de vel fimo gaan decoreren:
- te bestempelen met een contrasterende kleur stempelinkt
- ranger poeders op te strooien
- smooch spray op te spuiten
- textuur aan te brengen: met een stokje, structuurstempels of een structuurvel
*Steek met een uitsteekvorm naar keuze uit
*Vergeet geen gaatjes te maken in je fimo als je bv. een halsketting of oorbellen wil maken.
*Alles wordt gebakken in een gewone keukenoven op 110° gedurende 30 minuten.
*laten afkoelen
*je stukjes vernissen






Al het materiaal kan je verkrijgen bij de Banier of andere crea-winkels.

12 opmerkingen:

  1. Dit vind ik zoooooooo knap !!!!
    Ik ga dat beslist ook eens uitproberen !
    misschien met de kinderen in de kerstvakantie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tweede ring vind ik supermooi... je mag me dat met Kerstmis even leren hoe je die maakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @memelonie: wil ik met plezier doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die eerste twee ringen zijn echt mooiii! Lang geleden dat ik nog eens een workshop volgde, maar deze onthoud ik zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je de uitleg op je blog zet!
    Ik wil dit al lang eens proberen, maar had geen idee hoe eraan te beginnen. Je heb heel mooie juselen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie creaties en ik kan beamen dat het een leuke workshop is , heb hem zelf ook gevolgd en zal er zeker meer mee doen. Heb nog maar eén les gevolgd volgende maandag is de tweede les.
    Nog veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. maak je de ring nadien vast, of gaat die mee de oven in?
    Je theelichtjes heb ik al even gemaakt.
    Welk soort poeder gaat er op?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh zo mooi! die vogelringen zijn echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Woow mooi seg!
    Ik volg binnenkort ook een workshop over fimo.
    Ben eens benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Welke techniek heb je gebruik bij de oorbellen met die bloemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste, waar kan ik zo een structuurstempel kopen ?

    BeantwoordenVerwijderen