donderdag 4 november 2010

Sailboat skirt

Nog eens een rokje voor dochterlief gemaakt. Het is een patroon van Oliver + S. Ik had wat schrik om eraan te beginnen omdat je soms leest dat de maten niet echt kloppen.



Met een kleine aanpassing kwam alles in orde.



De lengte van de rekker heb ik moeten aanpassen. Bij het patroon zit er een maattabel met heupomtrek en zo weet je hoelang je rekker moet zijn. Anna zou een omtrek van 54 cm moeten hebben met een rekker van 24 cm. Ze heeft 51 cm als omtrek en 'k heb 21 cm genomen voor de rekker. Zo zit haar rok goed.



Stof: rommelmarkt Sint- Kruis Brugge
We hebben een kleine moeite moeten doen voor deze stof te bemachtigen ;-). Het werd gebruikt als tafelkleed om hun rommel te verkopen. Rond 18 uur nog eens gepasseerd en mooi gevraagd! Geen probleem, maar we moesten helpen... allé, 3 meter stof voor 2 euro, da's geen moeite hé!

Patroon: kan je hier of hier kopen.

9 opmerkingen:

  1. Wat een zalig stofje!
    En ik durf die dus ook niet te maken, uit schrik dat dochter met haar smalle taille daar niet mooi zal inpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi motiefje! Echt leuk!
    Groetjes, Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof he! Geslaagd! met het bruine truitje erop is het een tof tenuke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik weet al wat ik wil maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dedju, ik wist dat ik naar die rommelmarkt had moeten gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o waaw! wat een super combinatie! Ze staat er ongelooflijk schattig en mooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fantastisch mooi rokje, heerlijke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een ongelooflijke beauty! (zowel de dochter, als het rokje, als de combinatie dochter+rokje+trui) Ik ben net iets ouder dan jouw dochterlief, maar hiermee zou ik ook met plezier over straat lopen!

    BeantwoordenVerwijderen